Gudstjenester

Jesus i centrum

Vi betragter gudstjenesten som menighedens fælles møde med vores herre og frelser Jesus Kristus. Der er altid én mere til stede end dem, vi kan se: Jesus selv.

Deltagere

Alderspredningen er stor. Børnefamilier, singler, unge og ældre. Selvfølgelig er der en stor kerne af mennesker, som kommer fast. Men vi har også ofte “gæster”, som enten er i byen på besøg, eller bare har lyst til at finde ud af, hvem vi er, og hvordan vi holder gudstjeneste. Alle er velkommen.

Børnekirke

Lidt før prædikenen begynder, er der som oftest mulighed for, at børnene kan gå til Børnekirke.

Børnekirken er fra fem til ti år, men tre- og fire-årige er velkommen til at gå med. Lederne i Børnekirken opfordrer til, at en forælder går med og ser, om der er brug for, at vedkommende bliver i Børnekirken. Ca. hver anden søndag har vi samtidig juniortræf for børn fra ti år til 7. klasse.

Forløb

Programmet for den enkelte gudstjeneste kan variere fra søndag til søndag. Det gør vi bevidst, fordi vi er meget forskellige mennesker. Vi vil gerne give plads for rummelighed i gudstjenesteformen og samtidig fastholde en liturgisk genkendelighed. Vi erkender, at det er en udfordrende balance, men det er det, vi sigter efter.

Centrale elementer:

• fællessang
  • tilbedelse/lovsang
  • oplæsning fra Bibelen
  • forkyndelse
  • bøn
  • ordet frit (en afdeling, hvor deltagerne i gudstjenesten kan komme med et kort personligt indlæg om troen og livet med Gud)
  • nadverfejring (ikke hver søndag)

Velkommen!

Vi holder gudstjenester de fleste søndage kl. 10.30 på Johannesskolen, Ansgarvej 10 i Hillerød.

Det fremgår af kalenderen, hvornår der er gudstjeneste næste gang.